ここをキャンプ地とするブログ

いきあたりばったり

XNACreatorsClub のサンプルを眺めてみた

こちらのヤツです

http://creators.xna.com/Education/Samples.aspx


めぼしいのだけメモ。

Billboard Sample

ワサワサ草出ます。揺れてます!

using a vertex shader to perform the billboard computations entirely on the GPU...

らしいですよ。

Custom Model Effect Sample

テカテカの宇宙船(?)モデル。環境マップ入り。

a static environment cube map, creating a shiny, reflective surface.


Generated Geometry Sample

モデルデータなしでテクスチャから風景生成。

シリンダー状の空と、heightfield texture からデコボコした地面のMeshを生成してるっぽい。

This sample shows how 3D models can be generated by code during the XNA Framework Content Pipeline build process...

Normal Mapping Effect Sample

その名のとおりだけどモデルかっけぇ!

ウロコの凹凸で法線マップっぷり発揮。

Sprite Effects Sample

陽炎みたいなエフェクトあり。

converts an image containing grayscale height values into a normal-map texture.

とかもしてるらしい。